۱۳۸۶ مهر ۱۲, پنجشنبه

داک تور





در دهه 40 میلادی همزمان با جنگ دوم جهانی شرکت جنرال موتورز با همکاری متخصصانی از دانشگاه ام آی تی یک ماشین جنگی به نام داک ساختند که توانایی داشت به راحتی درخشکی و آب و درشرایط نا ملایم جوی حرکت کند. این ماشین در دهه 50 میلادی به عنوان خودروی توریستی به صنعت توریسم پیوست. اکنون درخیلی ازشهرهای توریستی مثل بستون، سانفرانسیسکو، لندن، و میامی این خودرو مشغول کاراست. این ماشین 6 چرخ دارد ونه تنها در توریسم کار می کند بلکه درمواقع بلایای طبیعی هم به کمک انسان می آید. در طوفان سهمگین کاترینا که شهر نیواورلینز را درسال 2005 ویران کرد با کمک داک قربانیان را به باندهای هوابرد منتقل می کردند.

اگر گذرتان به شهر بستون خورد حتما داک تور را در فهرست دیدنی ها بگذارید. یک بستونی با لهجه بریتیش برایتان تعریف خواهد کرد که نخستین پارک عمومی آمریکا، کتابخانه عمومی، مدرسه عمومی، جنبش استقلال و دهها اقدام دیگر چگونه از بستون آغاز شدند و چرا ایالت ماساچوست را روح آمریکا می گویند. به شما خواهد گفت که جامعه ایتالیایی ها و ایرلندی ها در کجاها ساکن شدند وبستونی ها چگونه ملتی هستند.


یکی از قسمت های جالب تور بعداز چرخیدن درخیابان ها رفتن به روی رودخانه چارلز است و خواهید دید این ماشین چگونه به یک قایق پرقدرت تبدیل می شود. مدت تور حدود 90 دقیقه است و اطلاعات خیلی خوبی را با تجربه حرکت درخشکی وآب کسب خواهید کرد.

 
UA-1860095-1