۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

دمت گرم


در ترم جاری که هفته قبل تمام شد کمک تدریس استاد درس خدمات بهداشت بین المللی بودم درکلاس دانشجویان فوق لیسانس بهداشت عمومی در رشته بهداشت بین المللی. در این کلاس دو تن از دوستان نسل دوم ایرانی هم، شاگرد بودند. بچه هایی که در اینجا بدنیا آمده وبزرگ شده اند وخوشبختانه فارسی هم بلدند و هرهفته درکلاس با زبان فارسی خوش و بش می کردیم.

امتحان را که گرفتیم بچه ها جمع شدند و با بیل که الان 71 ساله است و کمک های تدریس عکس گرفتند و خداحافظی کردیم. به یکی از دوستان ایرانی گفتم که خوب حتما همدیگر رو خواهیم دید و درتماس باش و او هم ابراز محبت کردم من هم گفتم آقا دمت گرم حتما همدیگر رو خواهیم دید.

گفت راستی دمت گرم یعنی چی؟ هرچه فکر کردم نتوانستم ترجمه مناسبی برای دمت گرم به زبان انگلیسی پیدا کنم . توضیحات فارسی هم کمک کننده نبود چون کلمات دیگری می آمد که بازهم مترادفی برایشان نمی دانستم. خلاصه گفتم یه چیزی تو همین مایه های دمت گرم است دیگه.

 
UA-1860095-1