۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

روز بزرگ ایالات متحده

امروز روز بزرگی در تاریخ آمریکاست. حتی دکتر مارتین لوتر کینگ هم در رویایش تصور نمی کرد که چهاردهه بعداز سخنرانی معروفش رویای من چهل وچهارمین رییس جمهور ایالات متحده یک جوان سیاه پوست باشد بسیار بسیار لحظه ی بزرگی است این لحظه در تاریخ این کشور. حالا در اروپا هم اقلیت های قومی لحظه شماری خواهند کرد که نخست وزیر هندی پاکستانی ببینند در لندن یا رییس جمهور آفریقایی در پاریس.
این لحظه لحظه ی بزرگی است . امروز باراک حسین اوباما در یک فرایند صلح آمیز قدرت را از رییس جمهور بوش تحویل می گیرد . امروز به عنوان چهل و چهارمین رییس جمهور ایالات متحده سوگند یاد خواهد کرد و این لحظه ای است که تاریخ فراموش نخواهد کرد.
40 -50 سال قبل سیاه پوستان مجبور بودند در رستوران سیاه ها غذا بخورند مدرسه ها جدا بود شیر آب جدا بود حق رای نداشتند و امروز یک سیاه پوست یکی از مهمترین پست های اداری جهان را به عهده می گیرد و فرمانده قوی ترین ارتش های جهان خواهد شد. این فرصتی است برای گسترش صلح و دوستی در میان ملت های جهان. فرزند یک مهاجر کنیایی رییس جمهور آمریکا خواهد شد. فرزند یک مهاجر آفریقایی از یک خانواده با امکانات محدود حق دارد که آرزویی داشته باشد و رویایش را در عالم واقع ببیند. خیال می کنم که دنیا در دوره ی باراک حسین آرامش بیشتری خواهد داشت .

 
UA-1860095-1