۱۳۸۶ بهمن ۲۵, پنجشنبه

کوه دماوند یا فوجی یاما


یکی از زیباترین عکس هایی که از دماوند دیده ام را در اینجا می گذارم . متاسفانه عکاس را نمی شناسم . عکسی شبیه این عکس را قبلا در مجموعه عکس ها ی آقای محمد تقی بهره ور یکی از کوهنوردان برجسته کشور دیده ام . . زیباست چون دماوند زیباست.
توضیح بعداز دو سه روز:
بعداز انتشار عکس فوق دو تن از دوستان گرامی در صحت این عکس شک کردند . اگر کوه دماوند یا فوجی یاما را در گوگل جستجو کنید در هر دو جستجو این عکس می آید. سایر عکس های فوجی یاما را که نگاه بکنید از این زاویه یک منطقه مسکونی می بینید. به هرحال تا کنون من خیال می کردم که این عکس از جبهه غربی و از کنار دریاچه لار گرفته شده است. به هر حال یا ژاپنی ها خالی بسته اند یا ایرانی ها . یا ایرانی هایی که در ژاپن کار می کنند یا ژاپنی هایی که به ایرانیان دوربین عکاسی می فروشند.
اصلا بی خیال محل عکاسی . این عکس یک کوه آتشفشانی مخروطی است . از ارزش دماوند یا فوجی یاما هم کم نمی کند. ما که از دیدن این کوه انگشت به دهانیم.
هر وقت از جاده هراز عبور می کنم بعداز آبعلی لحظه شماری می کنم تا دماوند را از زاویه تونلی که در ادامه راه می آید ببینم و هر بار ذوق زده شده ام . اصلا برویم مجموعه عکس های دماوند نصراله کسراییان را ببینم دم عکاس این کوه قشنگ هم گرم..

 
UA-1860095-1