۱۳۸۷ آبان ۲۹, چهارشنبه

چرا ایران دوست داشتنی است



برنامه ی چرا ایران دوست داشتنی است بک برنامه فرهنگی است که به همت جمعی از ایرانیان مقیم بوستون در ایالات متحده ی آمریکا برگزار خواهد شد. این برنامه در نظر دارد تا سرزمین ایران را از زاویه ی زیست بوم سرزمین،‌مشاهیر، موسیقی محلی و غذاهای محلی معرفی کند. در واقع طی چند برنامه همه ی بخش های کشور معرفی خواهند شد. نخستین برنامه به شمال کشور اختصاص دارد شامل استان های گلستان،‌ مازندران و گیلان. بخش زیست بوم و ارزش های اقلیمی توسط اینجانب انجام خواهد شد. در نظر دارم به اهمیت تنوع زیستی منطقه اشاره کنم و در مورد ماهی خاویار بگویم که فسیل زنده است در مورد جنگل های هیرکانی بگویم در مورد چین خوردگی البرز بگویم و بعد بعضی مناطق را معرفی کنم . چون مناطق زیاد است ناچارم به طور نمونه بخش هایی را معرفی کنم. به معرفی سوسن چلچراغ ، کوه درفک‌، دره سه هزار و دوهزار وجنگل های تالش و ماسوله و
پارک ملی گلستان فکر کرده ام شاید آبشار لوه را هم نشان دهم ولی هرچه فکر می کنم نمی توانم از یوش، آزاد کوه ، بلده و مرچ و ییلاقات علمده بگذرم . کپ و کالج که خاطره انگیزند .با جنگل سی سنگان چه کنم. اصلا این ها را بگویم و جنگل ابر را نشان ندهم که نمی شود . با گردنه حیران چه کنم. هنوز انارهای وحشی میانکاله را با خودم می چرخانم بدون میانکاله که از شمال گفتن فایده ندارد. با آشورا ده چه کنم. خلاصه سرتان را درد نیاورم درنظردارم آب دهان ایرانی های ساکن این منطقه را آب بیندازم. به تعداد ی عکس نیاز دارم که با نام خودتان یا عکاس اگر غیر از شماست در اسلایدهایم خواهم گنجاند. عکس ازمناطقی که اشاره کرده ام. یا ازلباس های محلی یا بازارهای محلی منطقه شمال. اگر از سردر اکبر جوجه هم عکس گرفته اید سپاسگزارخواهم شد کار را با مزه می کند. منتظر عکس ها و پیشنهادهایتان هستم.

 
UA-1860095-1