۱۳۸۶ مرداد ۱۳, شنبه

کاهش بدون خطر وزن


با افزایش روند شهرنشینی و تغییر عادات غذایی مردمان مشکل افزایش وزن می رود تا نه تنها در کشورها ی توسعه یافته بلکه در بسیاری از کشورهای درحال توسعه و ازجمله ایران به یک مشکل حاد بهداشتی تبدیل شود. افزایش وزن و چربی دربدن تنها باعث کاهش تحرک نمی شود بلکه ازعوامل خطر بیماری های قلبی، تصلب شرایین، دیابت یا بیماری قند و افزایش احتمال عفونت است. ازاین رو این مشکل باعث افزایش هزینه بالایی بر نهاده های بهداشتی یک کشور و سبد هزینه خانواده ها می شود.

مرور چند نکته دررابطه با کاهش وزن خالی ازلطف نیست به ویژه که این مطالب برگرفته ازاداره دارو و غذای ایالات متحده که شهرتی جهانی دارد، می باشند.

نخست: از دکترتان دررابطه با یک هدف گذاری معقول با توجه به سوابق بهداشتی و بیماری های زمینه ای یا سایر شرایطی که دارید سوال کنید. ممکن است افزایش وزن شما به دنبال مصرف دارو یا یک گرفتاری هورمونی باشد که درابتدای برنامه ریزی کاهش وزن باید مورد توجه قراربگیرد.

دوم: مردان و زنان فعال در طول شبانه روز به حدود 2500 کالری انرژی نیاز دارند. سایر زنان و مردان به 2000 کالری انرژی محتاجند . یک برنامه رژیم سالم این است که به کالری ورودی به میزان 300 تا 400 کالری کاهش داده شود تا درطول هر هفته حدود نیم تا یک کیلو وزن کم کنید.

سوم: روزانه حدود سی دقیقه ورزش کنید. مثل پیاده روی

چهارم: چربی و قند کمتری بخورید. خودتان را عادت دهید که چای را تلخ بخورید.

پنچم : از همه گروههای غذایی در رژیم غذایی روزانه اتان استفاده کنید. یعنی سبزیجات، لبنیات، نان وغلات و گوشت و پروتین

ششم: قرص های کاهش وزن معمولا تغییر قابل توجه ای درمیزان وزن ایجاد نمی کنند.

هفتم : قبل از اینکه قردادی امضاء کنید برای کاهش وزن سوالات زیر را بپرسید.
این رژیم غذایی چه خطراتی دارد
کل هزینه های رژیم چقدراست. پنهان و آشکار
چه شواهدی برای موفقیت این رژیم غذایی دارید.
به من یک چارچوب روشن بدهید از اینکه به چه ترتیبی وزن کم خواهم کرد.


برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

 
UA-1860095-1