۱۳۸۶ شهریور ۳, شنبه

دلمشغولان محیط زیست تجمع می کنند


به گزارش تارنمای دیده بان محیط زیست ایران، روز دوشنبه پنجم شهریور ماه سالجاری ، جمعی از طرفداران محیطزیست در اعتراض به قتل عام فلامینگوهای پارک ملی بختگان در استان فارس با تجمع در مقابل سازمان محیط زیست ، به سوگ خواهند نشست .

دیده بان محیط زیست ضمن دعوت از دلمشغولان محیط زیستی می نویسد:
از شما دوستان و همراهان سبز سرزمین ام که هرگونه تجاوز و تخریب محیط زیست به بهانه سد سازی و جاده سازی و ... را تاب نیاورده ،دعوت می کنم در این سوگواری حاضر شوید و از آنها که وظیفه نگهداری و پاسداری از اصل ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی را بر عهده دارند بپرسید چگونه حافظ این دو اصل قانون اساسی بوده اند در حالیکه مجریان طرح های توسعه ناپایدار گستاخانه آب را به روی هزاران هزار جاندار در پارک ملی بختگان و ارومیه می بندند و در یک لحظه حکم نابودی ۲۰۰۰ جوجه فلامینگو بخت برگشته مظلوم را در بختگان صادر می کنند ؟ از آنها که بر کرسی تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی نشسته اند بپرسید الحق و النصاف در طول این ۳۰ سال اخیر آیا حتی یکبار هم به تحقیق و تفحص پیرامون یکی از این جنایات زیست محیطی پرداختند ؟!
همچنین در تارنمای طراحی با طبیعت هدف اصلی از این گردهم آیی اعتراض به نقض اصل پنجاهم قانون اساسی عنوان شده است. در این اطلاعیه آمده که هیچ گروه و سازمانی مسؤولیت این برنامه را به عهده ندارد و اشخاص با عنوان شخصیت حقیقی شان در این تجمع شرکت خواهند کرد.

 
UA-1860095-1