۱۳۸۶ مرداد ۶, شنبه

زندگی و کار درایالات متحده – 2


به دنبال تماس چند نفر از هموطنانی که درلاتاری گرین کارت 2008 برنده شده اند و برای انتقال تجربه زندگی درایالات متحده مطالب ادامه را ارایه می دهم. این مطالب برپایه مشاهده های نگارنده است و ممکن است با نظرات سایرکسانی که اینجا زندگی می کنند متفاوت باشد.

به طور خلاصه تا اینجا گفتیم که یاد گیری زبان انگلیسی بسیارحیاتی است و مهمترین الویت است.فراگیری زبان یک فرایند وقت گیر است هیچ جادو و جنبلی هم ندارد. تبلیغاتی که ادعا می کنند مثلا دریک ماه شما درفلان زبان با بهمان روش آموزشی به روانی صحبت خواهید کرد فریبکاری است. یاد گیری زبان برای بزرگسالان تنها یک فرمول دارد و آن هم تلاش و تمرین مستمر و بی وقفه است. و این تمرین هیچ انتهایی ندارد. که جای بحث دیگری دارد.
دومین نکته این بود که به فکرفراگیری یک مهارت حرفه ای باشید. اینجا به صرف داشتن مدارک و مدارج دانشگاهی به شما کار نمی دهند. باید کاری را بلد باشید اینجا مهارت ارزش دارد نه مدرک. البته می توانید مهارت را کسب کنید ولی نباید انتظار داشته باشید که از نخستین روزدستمزد بالایی بگیرید.

اینجا مردم پول را می سازند کسی پول را درنمی آورد. باید به سختی کار کرد و البته فرصت های زیادی برای افراد خلاق و کارآفرین وجود دارد. و نمونه های افراد موفق هم درمیان جامعه مهاجران به ویژه مهاجران ایرانی کم نیست.

درمورد تفاوت های کلی ایالات پرسیده اند. به طور کلی ایالات شمالی و به ویژه شمال شرق آمریکا پرجمعیت تر و زندگی دراین ایالات سریع تر است . هزینه زندگی در این ایالات هم بالاتراست. ایالات جنوبی زندگی به نسبت ارزانتر و آهسته تری دارند. برای مقایسه هزینه زندگی می توانید ازجدول(Cost of Living Index) استفاده کنید.

قبل از ورود به آمریکا یک برنامه زندگی بنویسیدو برای خودتان هدف گذاری کنید. بدون هدف گذاری هزینه بالایی خواهید پرداخت. مثلا بدانید که در اینجا قرار است چکار بکنید. اگر می خواهید درس بخوانید خوب اطلاعات مربوط به مدارس را استخراج کنید امتحان تافل و جی آرای را درایران بدهید. مدارک تحصیلی را ترجمه کنید. درغیر این صورت باید با هزینه بالا در اینجا برای مدت ها معطل شوید تا امتحانا ت مربوطه را بدهید یا مدارکتان را ترجمه کنید وبه تایید دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن برسانید.

به اطلاعات کسانی که مدت ها دراین جا بوده اند بسنده نکنید بسیاری ازایرانیانی که سال ها قبل به اینجا آمده اند در مورد شرایط جدید زندگی به روز نیستند. اطلاعات این گروه ازایرانیان به طورمعمول قدیمی است وبه زمانی تعلق دارد که خیلی از کارها آسانتر ازامروز انجام می شده به همین دلیل اگر نیاز به تجربه ای دارید حتما از چند منبع سوال کنید. 25 سال زندگی درایالات متحده دلیل نمی شود که فرد ارایه دهنده توصیه ، توصیه به درد بخوری را به شما منتقل کند.

ادامه دارد....

 
UA-1860095-1