۱۳۸۶ تیر ۲۵, دوشنبه

چند کلمه بلند بلند فکر کردن در مورد تارنمای گروهی




دوستان عزیز جواد و مهدی خواسته اند تا پیشنهاد تارنمای گروهی موارد نقض اصل پنجاهم قانون اساسی را روشن تر کنم.
اول: یک دستورالعمل می نویسیم و نشان می دهیم که نقض اصل پنجاهم یعنی چه . پیش نویس می تواند توسط دوستانی که سال ها در سازمان برنامه در بخش محیط زیست فعال بوده اند انجام شود. سپس پیش نویس برای بحث در اختیار دوستان قرار می گیرد و با مکانیسم اجماع نهایی می شود.
دوم: اصول اخلاقی یا قانون خودمان را برای یک تارنمای گروهی می نویسیم . مثلا اینکه به کسی توهین نخواهیم کرد. اگر کسی مطلب خلاف اصول یا غیر مربوط بنویسد تذکر خواهد گرفت. و از این قبیل.
همچنین می نویسیم که ازنظر اصول گزارش نویسی و مستند سازی با چه شیوه ای عمل خواهیم کرد برای اینکار خانم ها جمشیدی و زواران و همچنین جناب درویش و دکتر کرمی می توانند به ما کمک کنند.
سوم: کار فنی را سرو سامان می دهیم . تصمیم می گیریم که از چه خدمات دهنده ای استفاده کنیم که پایدار باشد در ضمن دوستان ازسراسرکشور امکان دسترسی به آن را داشته باشند. رایگان باشد و ازاین قبیل. فکر می کنم مهدی می تواند چارچوب اولیه این کار بنویسد و شهریار عیوض زاده هم کمک فنی و فکری خوبی در این باره ارایه خواهد داد.
چهارم: کار را شروع می کنیم به صورت آزمایشی مثلا دو هفته . و سیستم را به گونه ای تنظیم می کنیم که فقط نویسندگان تارنما ببینند. در این مدت دستورالعمل ها را امتحان می کنیم .
پنجم : تبلیغ می کنیم تا از شهرستان ها هم دوستانی به این تارنما به عنوان نویسنده بپیوندند. برای تهیه یک برنامه بازاریابی اجتماعی نویسندگان تارنماهای گرگ خاکستری و ماندانا این رد و همنهاد مشاوران خوبی هستند.

دوستانی که در این تارنما می نویسند می توانند مطلب را هم در تارنمای خودشان منتشرکنند و به صورت شبکه ای لینک می دهیم . یک جریان مدنی ، خوش اخلاق و علمی راه می اندازیم و هشدار می دهیم. و موارد نقض یکی از اصول قانون اساسی کشورمان را برای همیشه ثبت می کنیم وبا امید به اینکه این اصل به طور کامل اجرا شود. به کسی توهین نمی کنیم ، غیرسیاسی و جوانمردانه عمل می کنیم . و ادامه می دهیم .

 
UA-1860095-1