۱۳۸۶ مرداد ۹, سه‌شنبه

موسیقی صدای پای آب



در ایالات متحده بسیاری ازشهروندان حیوانات اهلی دارند برخی هم حیواناتی نه چندان معمول مثل مار و مارمولک را به عنوان حیوان دست آموز در خانه نگهداری می کنند.
داشتن حیوان در خانه خیلی رایج است و جالب اینکه به ویژه سگ و گربه خانگی به عنوان اعضای خانواده محسوب می شوند. آنها نام دارند، کارت بهداشتی دارند و هویت دارند. مردم با سگ هایشان زندگی می کنند. یکی از دوستانم که سیاه پوست است و دانشجوی دکتری بهداشت، می گفت گاهی اوقات سگم را ازفرزندانم بیشتر دوست دارم این دوست من آدم خانواده دوست و متعهدی است عاشق فرزندان و همسرش است ولی این نقل قول نشان می دهد که این جامعه تا چه حد به حیوانات هم عشق می ورزد.

در آمریکا بر اساس آمار پژوهش ملی حیوانات خانگی در سال 2005-2006 تعداد 73 میلیون سگ در خانواده ها زندگی می کنند. 39 درصد خانواده های آمریکایی حداقل یک سگ دارند. 60 درصد کسانی که حیوان درخانه دارند صاحب سگ هستند. 25 درصد دارندگان سگ دو قلاده سگ دارند. 14 درصد بیش از دو سگ دارند.
به طور متوسط دارندگان سگ در سال 211 دلار خرج دوا و دکتر سگ ها می کنند.

همچنین 90 میلیون گربه درخانه ها زندگی می کنند. 34 درصد خانواده های آمریکایی گربه دارند. 50 درصد خانواده های گربه دار بیشتر از یک گربه دارند. صاحبان گربه ها به طور متوسط 179 دلار درسال برای دوا دکتر گربه ها می پردازند.

در اینجا فروشگاههای بزرگی مثل فروشگاه شهروند وجود دارند که محل خرید وفروش حیوانات و همچنین ملزومات حیوان داری است. به عنوان مثال دراین فروشگاهها انواع و اقسام غذاهای حیوانات و اسباب بازی سگ ها مثل توپ و غیره وجود دارد. بعضی ها هم موش در خانه نگه می دارند البته ازنوع همستروخوکچه هندی. اخیرا درفروشگاه حیوانات دیدم که لباس موش هم آورده اند وموش داران این لباس های کوچولو را شبیه موش های کارتون سیندرلا به تن این جانوران می کنند.

دختر ما هم مدت هاست که بهانه گرفته و چند مجله تخصصی دررابطه با سگ که به صورت تمام رنگی چاپ می شوند گرفته و نژادهای معروف را شناخته است. دربعضی از خانه ها به ویژه آپارتمان ها در شهری مثل بستون با آمار بالای حساسیت و آلرژی شرکت های صاحبخانه درقرارداد، بندی را گنجانده اند که به شما اجازه داشتن جانوران پیش گفته را نمی دهند. بنابراین تا اطلاع ثانوی ما معاف هستیم . تنها استثناء ماهی است. این بود که درحدود دو ماه قبل قرار شد به جای سگ و گربه که امکانش را هم نداریم ماهی به خانه بیاوریم . اکنون یک اجتماع از ماهیان گرمسیری زیبا در خانه ما میهمان هستند. حالا ما هشت ماهی داریم. با یک عالمه داستان. این ماهی ها را طوری انتخاب کرده ایم که دوتا درکف آکواریوم زندگی می کنند و وظیفه نظافت کف ودیواره ها را دارند. آنها به طور خستگی ناپذیری همه جا را تمیز می کنند. ته مانده غذاها را می خورند به جلبک ها اجازه رشد نمی دهند ودرتعادل ازت این زیستگا ه مؤثرند. سه تا ماهی درخشان کوچک داریم که درعمق میانی زیست می کنند.و سه ماهی میکی موزی ( ماهی های قرمزی که یک تصویر سر میکی موز در انتهای بدن دارند) در سطح زندگی می کنند. آکواریوم موسیقی صدای پای آب را 24 ساعته در خانه ما پخش می کند. حالا ما 8 ماهی داریم که میهمان ما هستند. همه ما روزانه دمای آب و غلظت آمونیوم و اکسیژن را چک می کنیم . و قدر این نعمت می دانیم.

 
UA-1860095-1