۱۳۸۶ تیر ۲۳, شنبه

گزارش موارد نقض اصل پنجاهم قانون اساسی




سال ها قبل درجبهه سبز ایران گروهی ازدوستان برنامه ای را درقالب یک گروه کاری انجام می دادند که گروه بازتاب مطبوعات نام داشت. درواقع این جمع روزنامه های کشور را می خواندندو هرخبری که مربوط به محیط زیست بود استخراج می شد. یکی ازخروجی های این گروه خبرنامه بازتاب مطبوعات بود. خبرنامه قبل از انتشار در اختیار آقای دکتر مخدوم ( استاد محیط زیست دانشگاه تهران) و خانم گیتی رنجبران (وکیل پایه یک دادگستری) که از اعضای هیات مدیره جبهه سبز بودند قرار داده می شد تا برپایه این گزارش ها موارد نقض اصل پنجاهم قانون اساسی استخراج شوند. سپس این گزارش ها برای مراجع و دستگاههای مربوطه ارسال می شد.

اگر دوستان طرفدار محیط زیست علاقمند باشند و وقت این کار را هم داشته باشند پیشنهاد می کنم یک وبلاگ گروهی درست کنیم تحت عنوان موارد نقض اصل پنجاهم قانون اساسی. واخبار تخریب سرزمین و نقض این اصل در این وبلاگ گروهی ثبت شود. اگر این کار منظم انجام شود یکی از خروجی هایی است که می شود به افکار عمومی و مسوولین دولتی و ریاست جمهوری به عنوان پاسدار قانون اساسی ارسال شود.

و اما اصل پنجاهم :
در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های آینده باید در آن حیات اجتماعی روبه رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می گردد. از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران ملازمه پیدا کند، ممنوع است.






 
UA-1860095-1