۱۳۸۶ تیر ۱۹, سه‌شنبه

اثرات بهداشتی تغییرات آب وهوایی



پزشکان و دانشمندان درسراسرجهان بیشتر وبیشتر به اثرات گرمایش جهانی برسلامت انسان ها حساس شده اند. به گزارش سیرا کلاب که یکی از عمده ترین تشکیلات غیرحکومتی طرفدار محیط زیست درجهان است، تغییرات آب و هوایی همه ساله جان صدها نفر را درایالات متحده می گیرد. آب و هوای گرم کنونی محیط مناسبی است برای گسترش بیماری های عفونی، و این وضعیت میلیون ها نفر را درخطر ابتلا به بیماری های عفونی قرار داده است. براساس مطالعه ای که پانل بین دولتی تغییرات آب وهوایی که یک مجموعه تحت حمایت سازمان ملل متحد است انجام داده و براساس کار مشترک 2500 دانشمند درسراسر جهان ثابت شده است که گرمایش جهانی اثرات مضری برسلامتی انسان های ساکن درزیست کره دارد. این مطالعه می گوید که دمای هوا درآینده نه براساس درجه های مرسوم بلکه به واسطه تعداد افرادی که جان خود را در این شرایط از دست می دهند سنجیده خواهد شد.

مالاریا، تب دنگ و انسفالوپاتی مشکلاتی نیستند که به طور معمول دراتاق های اورژانس بیمارستان های ایالات متحده دیده شوند ولی با وضعیت آب و هوایی جدید این گرفتاری ها هم به سیاهه مشکلات معمولی در اتاق های اورژانس اضافه شده اند. پزشکان دانشگاه هاروارد افزایش موارد پیش گفته را به تغییرات آب وهوایی ربط می دهند. تب دنگ یک بیماری است که به واسطه نوعی حشره منتقل می شود و هیچ واکسنی هم ندارد.

تغییرات آب وهوایی هچنین بر تولیدات کشاورزی تاثیرمنفی داشته است و بیم آن می رود که 300 میلیون نفر به مبتلایان به سوء تغذیه در جهان اضافه شوند. هرچه پدیده گرمایش جهانی پیشتر می رود به موارد سیل وخشکسالی ها افزوده می شود و درنتیجه زنجیره ای از گرفتاری های تهدید کننده سلامت به سیاهه مشکلات بشری افزوده می گردد.

Source of the photo

 
UA-1860095-1