۱۳۸۶ تیر ۲۴, یکشنبه

تارنمای گروهی موارد نقض اصل پنجاهم قانون اساسی



با سپاس از صفورا، مهدی، گرگ خاکستری، مجتبی مجدیان و محمد رضا جمالی فرد که به پیشنهاد ایجاد یک تارنمای گروهی برای گزارش موارد نقض اصل پنجاهم قانون اساسی واکنش نشان داده اند. فکر می کنم ورودی های این تارنما سه دسته کلی خواهند بود. نخست گزارش هایی که از مطبوعات استخراج می شود، دوم مشاهده های مستقیم نویسندگان تارنما و سوم گزارش های خوانندگان .
همچنین لازم است تا دستور العملی کلی برای نوشتن چارچوب گزارش ها تهیه شود. از طرفی این تارنما باید سیاستگزاری شود و در یک استاندارد قابل قبول از نظر گزارش هایی که به ویژه توسط مشاهد ه گران نوشته می شود برخوردار باشد تا به قول صفورا در حد غرغر زدن های درون تاکسی و حرف های غیر مستند تنزل پیدا نکند.
این کار نیاز به یک مقدار کار فنی و تصمیم گیری در مورد اینکه از چه خدمات دهنده ای استفاده شود هم دارد.
من سعی می کنم در همه قسمت های پیش گفته کمک کنم . در مورد قسمت فنی سواد زیادی ندارم و دردور روزگاران هم مانده ام ولی فکر می کنم فرصت خوبی است تا از کسانی که بیشتر می دانند یاد بگیرم. دور روزگاران این داستان را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم که سایر دوستان هم اعلام نظر کنند. به هر حال این کار تنها به صورت جمعی جواب خواهد داد. حرف هم حرف حساب خواهد بود. ما یک قانون اساسی داریم و برایمان مهم است که اصل پنجاهم قانون اجرا شود. از نظر قانونی هم رییس جمهور مملکت سوگند خورده اند که پاسدار قانون اساسی باشند. خوب ما گزارش خواهیم داد موارد نقض قانون را و انتظار داریم که مسوولین هم پیگیری کنند.

 
UA-1860095-1