۱۳۸۶ تیر ۲۶, سه‌شنبه

باز هم در باره تارنمای گروهی

محمد درویش عزیز محبت کرده و نوشته اند:

ظاهراً هماي خلاقيت – دست‌كم در حوزه‌ي محيط زيست – بيشتر بر بالاي سر هموطنان خارج از كشور – مي‌چرخد! كسي دليلش را مي‌داند؟

توضيح يک نکته

همانطور که قبلا نوشته ام پيشنهاد تارنمای گروهی موارد نقض اصل پنجاهم قانون اساسی در واقع کار جديدی نيست . اين کار قبلا توسط داوطلبان جبهه سبز ايران در قالب گروه کاری بازتاب مطبوعات با کيفيت عالی انجام می شده. اگر اين کار حقوق معنويی دارد به داوطلبان جبهه سبز ايران متعلق است. متاسفانه الان فهرست کامل همه اين عزيزان را ندارم که نام ببرم فقط می خواستم يادآوری کنم که نگارنده تنها مشاهده کننده اين تلاش بوده است.


در مورد راه اندازی تارنمايی با اين هدف هم نگارنده به هيچ عنوان توان و سواد اين کار را ندارد. از شما چه پنهان ۳-۴ ماه قبل فکر کردم که اين کار را به تنهايی شروع کنم ولی به دليل دوری از سرزمين و اينکه به راحتی نمی توانستم اخبار مربوط به موارد نقض قانون را استخراج کنم از خيرش گذشتم. جرقه مجدد اين کار هم زمانی خورد که مطلب اخير ناصر کرمی را خواندم. الان هم مطمئن نيستم که بتوانيم اين کار را انجام دهيم. به هر حال اگر نتيجه بگيريم که نمی توانيم باز هم خبر خوبی است چون نشان می دهد که نياز به فراگیری مهارت های بيشتری برای انجام اقدامات جمعی با منافع جمعی داريم. از طرفی فکر می کنم بهتر است که چنين کارهايی توسط هموطنان و دوستان درون سرزمين سامان داده شود. به هر حال شما اگر حتی برای ادامه تحصيل در خارج از کشور باشيد در مظان اتهام هستيد حالا اگر بخواهيد يک کار اين چنينی را هم سامان دهيد حتی توسط دوستان هم در چارچوب تئوری توطئه تحليل خواهيد شد. غرض از بيان اين نکات اين بود که به موضوع فکر کنيم. و اگر ديديم که به صورت جمعی می توانيم اين کار را سامان دهيم و کسانی می توانند اين برنامه را درون سرزمين به سامان کنند آستين بالا بزنند و کار را تا جايی که می توانيم وطنی کنيم .

 
UA-1860095-1