۱۳۸۶ مرداد ۹, سه‌شنبه

اهالی بلاگستان با شمایم ، بیایید از خدمات دهنده های وطنی حمایت کنیم



امروز مطلب ماندانا این رد را درمورد ضرورت حمایت از سرویس دهندگان ایرانی مثل پرشین بلاگ و بلاگفا خواندم . نکته ظریفی است. من ازاین سرویس دهنده ها به طورمستقیم استفاده نمی کنم ولی ازشما چه پنهان زمانی که در دانشگاه یا کتابخانه هستم و می خواهم مطلبی را به فارسی تایپ کنم و کلیدهایم فارسی نیست معمولا به تارنمای گرگ خاکستری می روم یک صفحه کامنت باز می کنم و در پنجره نظرات شروع می کنم به فارسی تایپ کردن. بعد هم کپی پیست و ادامه داستان.

همچنین همانطور که ماندانا گفته است رابطه ما با این سرویس دهنده ها دو طرفه است .می خواهم اضافه کنم اگر این گروه فنی امروز مشکلی پیدا کرده اند شرط جوانمردی نیست که خیلی زود قهر کنیم. از طرفی نویسنده تارنما به امنیت نیاز دارد و شاید در بلاگر یا ورد پرس یا سامانه های شخصی احساس امنیت بیشتری کند. و این حق را دارد که مهاجرت کند.


و اما پیشنهاد من این است ماهایی که دربلاگفا یا پرشین بلاگ نمی نویسیم یا شمایی که می خواهید مهاجرت کنید. برای حمایت از این سامانه ها می توانیم به طور همزمان مطالبمان را در پرشین بلاگ یا بلاگفا و همچنین منزل جدید یا قدیمی که در سایر جاها داریم منتشر کنیم . اینطوری مطالب ما در دو جا منتشر می شود. اثر هم افزایی خواهد داشت ممکن است کسان بیشتری مطالب را بخوانند و سرویس دهنده های وطنی هم تقویت خواهند شد.

 
UA-1860095-1