۱۳۸۶ اردیبهشت ۸, شنبه

گنه کرد دربلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری


آموزش درآمریکا بر پایه اصول تجارت و بازار استواراست. یک اقتصاد باز این سامانه را رهبری می کند. بازار یک بازار کامل است و بازاریابی، رضایت مشتری، عرضه و تقاضا دراین سیستم کارمی کنند. همچنین براساس اینکه در چه رشته ای تحصیل می کنید و چه وضعیت اقامتی دارید مکانیسم هایی برای تامین اعتبار و هزینه های دانشجو وجود دارند. برای دانشجویان آمریکایی و کسانی که گرین کارت دارند داستان تامین هزینه دانشگاه ( علی رغم رقم سرسام آور تحصیل) تعریف شده است و راحت است درواقع سیستم دولت فدرال ضامن شما می شود و برایتان وام با بهره بسیارپایین می گیرد و پس از فراغت ازتحصیل در دوره های 20-30 ساله بازپرداخت می کنید.

برای دانشجویان خارجی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری درصورتی که رشته مربوطه و استادان رشته پروژه هایی داشته باشند که درپروژه داشتن دانشجو پیش بینی شده باشد معمولا دانشگا ه درازای همکاری دانشجو در پروژه تحقیقاتی یا کمک به تدریس استاد هزینه شهریه را پرداخت می کند. این حالت دررشته های مهندسی و بعضی رشته های علوم اجتماعی صادق تراست.

همچنین بعضی بورس های تحصیلی وجود دارند که سازمان های خیریه برای دانشجویان مستعد درنظرگرفته اند و می توانید درموعد مقرر درخواست کنیدو از مزایای چنین بورس هایی برخوردار شوید.

داستان زمانی پیچیده می شود که دانشجوی خارجی باشید با ویزای دانشجویی. این یعنی اینکه باید دانشجوی تمام وقت باشید بدون اجازه کار. ایرانی بودن هم مشکل دوم است. ایرانی بودن یعنی اینکه اکثر قریب به اتفاق بورس های خیریه دولتی و غیر دولتی درخواست ایرانیان را ثبت نمی کنند یعنی اینکه خیلی محترمانه شما اجازه استفاده ازبورس هایی که برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه درنظرگرفته شده است را ندارید.
اشکال بعدی زمانی پیش می آید که دانشجوی رشته های بخش عمومی مثلا رشته دکتری بهداشت باشید. با بودجه پایینی که مدرسه های بهداشت دارند معمولا امکان حمایت ازدانشجویان بهداشت وجود ندارد.

یک دانشجوی ایرانی می شناسیم بسیار مستعد با معدل بسیاربالا و با ویزای دانشجویی در آمریکا، تمامی پروژه های درسی اش را درمورد ایران انجام داده است. در سال جاری با ضمانت یکی ازدوستان ایرانی ازیک بانک خصوصی وام گرفته است برای شهریه دانشگاه. تنها یک ترم دیگر باید بخواند. مدرسه هیچ امکانی ندارد برای کاستن ازهزینه شهریه، با دوستانمان ازاین می ترسیم که مبادا مجبور به ترک تحصیل شود. فکرکردم شاید دوستان اطلاعاتی داشته باشند ازاینکه چطورمی تونیم برای ترم پاییزش تامین اعتبارکنیم. ممکن است شما سازمان ارایه دهنده بورس یا مکانیسم های دیگری را بشناسید . منتظر پیشنهاد هایتان هستیم.

 
UA-1860095-1