۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۳, پنجشنبه

دانشجویان بخوانند



فردا امتحان آخرترم یکی از درس های جالبمان است. این درس در باره سازماندهی و ارایه خدمات بهداشتی در کشورهای درحال توسعه است. در این درس درباره امورمالی، برنامه ریزی، بیمه، توسعه و خیلی چیزهای دیگه بحث کرده ایم. تا حالا نفری یک پرزنتیشن داده ایم، امتحان میان ترم، یک مقاله، یک تحقیق میدانی و فردا هم یک امتحان آخر ترم داریم . در تحقیق میدانی به بیمارستا ن های دولتی و خصوصی می رفتیم و داستان هایی شبیه واقعیت می گفتیم وبا بازی نقش افراد فقیر، مهاجرین غیرقانونی و هر مدل گرفتاری که فکر کنید مثل کارآگاهها گزارش تهیه می کردیم و در کلاس بحث می کردیم.

امتحان فردا خیلی جالب است . یک سوال دارد. فکر می کنید چه کسی سوال را طرح می کند. در واقع هر دانشجو موظف است که ازخودش یک سوال بپرسد و در یک ساعت و نیم 8 صفحه جواب بنویسد . در واقع سوال باید جامع باشد به قسمی که بتوانید تقریبا به همه مباحث ترم اشاره کنید.

من ازخودم خواهم پرسید. فرض کنید شما یک مشاور بین المللی بهداشت هستید و سازمان کمک های توسعه ای آمریکا ازشما دعوت می کند تا برای تدوین یک برنامه بازسازی سیستم بهداشتی کشور افغانستان پس از طالبان به این سازمان مشورت دهید. شما 20 دقیقه فرصت دارید تا به همه مطالب مهم اشاره کنید. و بعداز آن 8 صفحه جواب خواهم نوشت.

روش هوشمندانه ای است برای امتحان گرفتن نه؟ در واقع کسی حافظه شما را نمی سنجد قدرت تحلیل و سنتز اطلاعات ارزیابی می شود. ورزش فکری خوبی است. پس از امتحان استاد به همه ما ناها رخواهد داد و از ما خواهد پرسید با چه روشی می تواند این درس را ارتقا دهد.

 
UA-1860095-1