۱۳۸۶ خرداد ۲, چهارشنبه

دانشگاه ام آی تی


دانشگاه ام آی تی به عنوان یکی از مهمترین مجموعه های آموزشی پژوهشی جهان در شهر کمبریج و درایالت ماساچوست واقع است. شهر کمبریج یکی ازشهرهای (بخوانید محله های ) کلان شهر بستون است. در واقع بستون از تعدادی شهر به هم پیوسته تشکیل شده است که هرکدام شورا و شهردار و تشکیلات و سیاست های جداگانه دارند. شهر کمبریج به یک شهربا رویکرد اجتماع مدار شهرت دارد یعنی اینکه تلاش می شود تا شعارهایی مثل بهداشت برای همه، بنزین ارزانتر و حمایت از اقشار آسیب پذیربه عمل درآید. خلاصه شهر کمبریج یک جورایی یکی از شهرهای لیبرال آمریکاست. از طرف دیگر بافت جمعیتی این شهر، دارای چگالی دانش بیشتری از سایر نقاط بستون است. اکثراستادان و مهمتر از آن دانشجویان با هوش ام آی تی و هاروارد در این شهر زندگی می کنند .

دانشگاه ام آی تی یک دانشگاه خصوصی است. 5 دانشکده و یک کالج و 32 دپارتمان دارد. ام ای تی در سال 1861 توسط ویلیام بارتن راجرز در پاسخ به صنعتی شدن سریع آمریکا تاسیس شد.فلسفه این دانشگاه آموختن از طریق انجام دادن است.در طول جنگ جهانی دوم به ساخت تکنولوژی های جنگی روی آورد و کامپیوتر و رادار حاصل این تلاش بود. فکر می کنم الان که داریم با استفاده از این تکنولوژی با هم گفتگو می کنیم باید به افتخار ام آی تی کلاهمان را برداریم و یک هورا بکشیم.

69 نفر از برندگان نوبل از وابستگان به ام آی تی هستند. 40 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی خارجی هستند. دانشجویان ایرانی گروهی از بهترین و هوشمندترین فرزندان سرزمین ایران هستند که دراین دانشگاه تحصیل می کنند. گروه مطالعات ایرانی ام آی تی هم از مراکز معتبری است که به همت جمعی از استادان فرهیخته و اندیشمندان ایرانی تشکیل شده است. یکی از کارهای خوب این گروه مطالعاتی دعوت از استادان ایرانی یا ایران شناسان غیرایرانی است که در زمینه های مختلف سخنرانی هایی را برای علاقمندان ارایه می دهند.

 
UA-1860095-1