۱۳۸۶ خرداد ۸, سه‌شنبه

راه بنداز و جا بنداز



یکی ازشعارهایی که مدیران عمل گرای وطنی به کار می بندند شعار راه بنداز و جا بنداز است . حرف این شعار این است که اگر نکته ای به نظرت رسید به سرعت به یک کار تبدیل کن. این شعار یکی از مصادیق روش های آزمون و خطاست.

دوستان طرفدار محیط زیست از تهران گزارش می دهند که به دنبال یکی ازسفرهای استانی ریاست جمهوری به استان گیلان مقرر شد که با اختصاص بخشی از جنگل های استان- یک میلیون و دویست مترمربع- به شهرک صنعتی دراین منطقه با پاک تراشی جنگل پروژه شهرک ایجاد شود. لابد درزمان تصمیم گیری متولیان منابع طبیعی استان حضور نداشته اند. حضور ذینفعان درفرایند تصمیم گیری نیاز به صرف وقت و تعامل دارد که در روش های مرسوم راه بنداز جا بنداز قابل انجام نیست.

وزیر محترم جهاد کشاورزی که کارمند کابینه است متولی اجرای این تصمیم دولت است. قرار است که ایشان با عملی کردن این تصمیم نشان دهند که یکی ازمدیران عمل گرای دولت هستند. ازطرف دیگر بدنه کارشناسی و مدیران ارشد منابع طبیعی استان گیلان با ذکر دلایل کارشناسی اجرای این تصمیم را ازعوامل تخریب خاک و تحمیل هزینه غیرقابل جبران به منطقه می دانند. خلاصه صاحبان مصیبت زیر باراین تصمیم نرفته اند.

دوستان گزارش می دهند که وزیر جهاد حکم عزل این مدیران را داده است.
باید درکنار محیط بانان، جنگل بانان، شکاربانان نشسته باشی ، حرف زده باشی ، شنیده باشی تا بدانی اینان چه سرمایه هایی برای حفاظت میهن مان هستند. فکر می کنم شایسته تر آنست که کابینه به حرف این کارکنان زحمتکش گوش دهد. پیشنهاد می کنم حالا که کابینه در هرسفر صدها طرح تصویب می کند. این طرح ها را به عنوان پیشنهاد به استان ها تصویب کند. یعنی کابینه بگوید ما پیشنهاد می کنیم که مثلا شهرک صنعتی در فلان جا تاسیس شود و اگر مردم و ذینفعان هم علاقه دارند به تاسیس شهرک، ما حمایت می کنیم . اینجوری توپ در زمین صاحبان مصیبت خواهد بودو دولت هم متهم به کم کاری نمی شود. و این استان و مردم استانند که بررسی خواهند کرد و بعد طرح پیشنهادی دولت را تصویب یا رد خواهند نمود.

 
UA-1860095-1